Homemade Chocolate. Cakes. Bakes. Kuih Melayu. Sirih Junjung.Hantaran. Cenderahati

Call me: Jamilah Tel/WA : 019 431 6261
Email: alam.jamilah@gmail.com
Lokasi: Bandar Perda, Penang
Online Order: penghantaran melalui Poslaju dan CityLink ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura.




Saturday, December 5, 2009

November:Order RayaHaji; Hantaran & Wedding Doorgift

Sedikit tempahan coklat untuk Hari Raya; 3 orang menempah 1/2 kg; 40-42 biji / $40.00. Yang ni hand delivery kat officemate saja.
Tempahan biskut untuk raya haji tak lah banyak tapi seronok membuatnya. Seronok buat tart teratai; repeat order isteri imam yang menempah 10 bekas untuk diberi pada anak menantu, katanya.
Harga: RM 23.00 / 50pcs / sebekas

Ini rupanya Hazelnut Blossom. Resepi sendiri. Coklat dan biskut didalamnya berperisa hazelnut. Ramai yang menempah masa raya puasa dulu menempah lagi; tapi saya cuma dapat buat 300 biji saja sebab stock haszelnut paste saya kehabisan. Kalau ada yang nak menempah, kena tunggu minggu ketiga Disember bila saya dapat stock hazelnut paste nanti. InsyaAllah.. Cari di Penang tak jumpa...

Harga: RM24.00 / 50 pcs / sebekas.

Harga: RM28.00/ 50pcs / sebekas jika nak letak kacang hazelnut kat dalamnya.


Ini separuh dari tempahan Raya Haji; tart gulung, makmor, samperit, chocolate treasure dan shortbread cookies. Bekas kuih pun tak standard lagi - masuk saja dalam bekas mana yang sesuai dalam stok bekas lebih masa raya puasa hari tu...


-------------------------------------------------------
Orange Chrunchy compound untuk wedding doorgift.

Gambar untuk tempahan ini belum dimekap. Masuk kotak sambil melekat riben dan bunga, bila siap saya terus hantar pada KakPah untuk majlis perkahwinan anak saudaranya di Seberang Jaya. 300 bekas orange chrunchy compound chocolate; berbentuk hati, bunga dan encik bear yang popular tuuu.... Sebiji dalam sebekas ; gambar siap riben dan bunga kecil....taksempat ambil.. lupa sebenarnya sbb mengejar masa nak siapkan tempahan yang satu lagi....


KakPah juga menempah 10 bekas berisi 9 biji coklat pelbagai untuk diberikan pada kawan-kawan lama yang dah sama-sama pencen dari Penang Port Berhad.

Untuk coklat dalam kotak hadiah saya tak letakkan minimum order quantity. Nak satu kotak pun saya terima.

Untuk loose choklat saya saya kenakan MOQ 20biji/bekas/order



===================================

3 in1 pack : Ordered by Nurul of Bandar Damansara:

Walaupun Nurul dan ibunya minta 1500 biji coklat untuk diisi dalam 500 kotak. Saya buatkan 3 jenis coklat; jadi tetamu akan dapat merasa 3 jenis coklat dari mereka. 500 strawberry praline; 500 chocolate-orange with a whole almond filled chocolate dan 500 chocolate dates. Nurul akan pack sendiri dalam kotak istimewa yang dia dah sediakan menepati tema majlis perkahwinannya.


Mudah pack dalam 2 kotak besar polistrin - tapi tak ambil gambar sbb sibuk Nurul nak datang ambik pada Raya ketiga Aidil Adha .
===============================================


Hantaran ini diposlajukan ke Rawang; kemudian Zawirah terbangkan pulak ke Bintulu. Sampai Bintulu baru di buka package; Alhamdulillah tak terjejas coklat dan bekas berhias ini..

Blur sikit gambar ni - lapisan atas strwberry praline roses; lapisan bawah assorted chocolate dan truffles. Truffles di hias kekacang, untuk kekalkan keranggupan kacang ia di bungkus dengan pembungkus coklat.

Hantaran kan fragile?..pack dengan buble dan air-filled plastic , InsyaAllah dan Alhamdulillah package tak rosak menyeberang Laut China Selatan.


1 comment:

  1. Saya bukan sahja terliur tapi terkilan tau.....nak jugak...hahaha

    ReplyDelete