Homemade Chocolate. Cakes. Bakes. Kuih Melayu. Sirih Junjung.Hantaran. Cenderahati

Call me: Jamilah Tel/WA : 019 431 6261
Email: alam.jamilah@gmail.com
Lokasi: Bandar Perda, Penang
Online Order: penghantaran melalui Poslaju dan CityLink ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura.




Wednesday, March 3, 2010

Berbalik pada Coklat!

Coklat ni dah agak lama buatnya,  waktu sebelum CNY hari tu. Cuba buat gianduja resepi Master Chocolatier Chef Amer yang saya pelajari tahun lepas...manakala Minty Dark ni saya dapat resepi dari majalah Saji. Almond Truffle tu say acedok resepi dari buku coklat yang tebal. Dah bbrp bulan belek buku tu, akhirnya dapat juga buat truffle ni. Saya paling syiok makan gianduja, paduan coklat dan hazelnut dalam sukatan yang betul enak membelai tekak.
Minty Dark
Gianduja with hazelnut, pecan and pistachio

Happy with this Almond Truffle!


Coklat ni sebahagian dari pakej untuk buahtangan yang terdiri dari pek 9 biji dan 16 biji. Sebelum ini pakej coklat dari Indah Chocolatier hanya mengandungi praline CV, CP.  dan mint yang dicetak dari mold sahaja. Mulai Februari saya tambahkan coklat truffle, gianduja dan lain.lain juga. Anda boleh rasa  truffle yang lembut, gianduja dengan pelbagai kacang, dan praline coklat yang dicetak mengikut mold juga coklat pudina dalam satu pek.
InsyaAllah, saya akan upload gambar pek 9 biji dan 16 biji dalam enti yang akan datang...till then... so long....

got to go...!!! busy mom is going to school , then she is rushing to work....sampai jumpa lagi.. salam ceria...

No comments:

Post a Comment